Světová premiéra holek z dubské porcelánky

11.01.2019

Rok 2019, ač tak nevyhlíží, znamená pro akciovou společnost Český porcelán Dubí kulatiny. Je to už 155 let, co se v porcelánce, které pamětníci podle jednoho z majitelů říkají dodnes Blochovka, začal vyrábět porcelán. Úctyhodná doba, když si spočítáme, kolik věhlasných továren v Čechách už zavřelo krám. Klobouk dolů...

Vzhledem ke kulatinám se vedení společnosti v čele se stále vitálním generálním ředitelem Vladimírem Feixem, rozhodlo pro zajímavý počin. A sice vytvořit firemní kalendář, který ukáže, že továrna může nabídnout mnohem víc, než jen porcelán s cibulkama. Tak vznikl projekt Holky z Českého porcelánu, jehož název ne náhodou evokuje jeden z českých kultovních filmů.

Generální ředitel Vladimír Feix.

"Napadlo mě, že pro tenhle jubilejní rok nebudeme objednávat profesionální modelky, ale vybereme z žen, které pracují přímo u nás v provozu," prozradil na křtu kalendáře ve čtvrtek 10. ledna Vladimír Feix. A jak dodal, věc to nebyla vůbec jednoduchá. K výběru vhodných adeptek byl utvořen pánský klub. Jeho členem se chtěl stát okamžitě každý chlap v porcelánce. "Bylo to hrozné. Některá oddělení chtěla dokonce hlasovat o tom, kdo v klubu bude," prohlásil Feix s nadsázkou o atmosféře, která přípravám kalendáře předcházela. "Tak jsem to nakonec hodil na vedoucí propagace Petru Klázrovou a byl pokoj."

Starosta Dubí, Petr Pípal (vpravo) přišel akci porcelánky podpořit.

"Ano, bylo to na mně," potvrdila slova ředitele Klázrová. "Stala jsem se ze dne na den režisérkou, scénáristkou a produkční. Stejně, jako se obyčejné ženy z provozu staly modelkami. Chtěli jsme, aby kalendář nesl nějaké poselství. Neměl působit lacině a každý měsíc měl v sobě mít nějaký příběh." Na přípravách se kromě propagačního oddělení porcelánky podílela reklamní společnost Alwac a Petra Klázrová měla k ruce vizážistku, kadeřnici i fotografa.

Vladimír Feix svým vyprávěním zaujal i pobavil.

"Cibulák můžete dostat do jakékoliv situace a z toho jsme při vytváření příběhů vycházeli. Abychom se postupně v jednotlivých měsících vyznali, dostaly naše modelky pracovní označení. Například Postel, Velikonoce, Nočník, Svatba, Vánoce nebo Myčka a další," uvedla Klázrová. Podle hlavních aktérek, které se staly tvářemi jednotlivých měsíců a zúčastnily se čtvrtečního křtu, šlo o úžasnou zkušenost, kterou by si klidně někdy znovu zopakovaly.

Vládla pohodová atmosféra.

"Na práci jsme dostaly dva dny," vysvětlila Klázrová. "Těch 48 hodin nám dalo zabrat. Víte, ono není jednoduché se před fotoaparát vůbec postavit. Natož, když se začnou věci komplikovat." Například u měsíce s postelí panoval podle Klázrové předpoklad, že snímek bude během chvilky hotový. "Nakonec jsme na tom dělali hodinu! U Svatby zase malý Vilík roztrhal svého zlatého motýlka, lehnul si do postele a už s ním nikdo nic neudělal. Nebo kérka na noze jedné z modelek. Kérku jsme sice zaretušovali, ale nevšimli jsme si, že se tetování odráží ve skle." Podle Klázrové průběh každého projektu záleží na tom, jací lidé jsou v týmu. A v tomhle ohledu prý měla velké štěstí.

Čtvrteční akce se zúčastnil i Petr Pípal, starosta města Dubí, které rovněž letos oslaví kulaté výročí. Starosta v úvodu prozradil, že první dochovanou písemnou zmínkou o Dubí je paradoxně dlužební úpis. Dál zmínil dobré vztahy města a porcelánky. "Chtěl bych poděkovat za skvělou spolupráci s vedením společnosti. Za to, jak je s radnicí v kontaktu a co všechno pro město dělá. To se bohužel nedá říct o dalších, převážně zahraničních firmách, které na území města máme," posteskl si Pípal. K proslulému cibuláku, který je v kalendáři prezentován, dodal, že doma mají celý servis pro dvanáct lidí. "Jeden z talířů má trochu vypouklé dno. Když ho postavíte na stůl, tak se točí. A pokaždé tenhle talíř, přestože jich máme dvanáct, dostanu já," postěžoval si starosta. Vladimír Feix, po tom, co kalendář pokřtil šampaňským, uzavřel čtvrteční akci slovy: "Tak vidíte, takový blbý nápad a jak to nakonec dobře dopadlo." 

Křtilo se šampaňským...

Kalendář, který byl vydán v nákladu 1000 výtisků, rychle mizí. Už v den křtu, ve čtvrtek 10. ledna, byl z 80 % prodaný. Pár kusů bude ještě k dostání v Domě porcelánu s modrou krví, v prostorách bývalého dubského kina. Případně si ho budete moci prohlédnout na výstavě, která se připravuje v OC Galerie v Teplicích.     -ina-